@article{oai:our.repo.nii.ac.jp:02010800, author = {島田, 知和 and SHIMADA, Tomokazu and 田中, 洋 and TANAKA, Hiroshi}, journal = {教育実践総合センター紀要}, month = {Mar}, note = {本研究の目的は、自由遊び場面における仲間入りの受容の要因を明らかにすることであった。「遊びの中心となる子ども」に焦点をあて、観察を行い、何に基づいて承認や拒否などの判断をしているか明らかにした。その結果、「遊びの中心となる子ども」に対し、1日常的に一緒に遊んでいること、2興味を惹く次の遊びの提案をすること、3遊びをより面白くさせると判断されること、が承認を受ける要因になっていることが示された。The purpose of this study was to analyze the factor of the acceptance of the 3-4 year old children's entry behavior in free play situation. The child who takes the lead in play and the other 3 children were observed, and the factor of the acceptance of the entry behavior was clarified. The results were asfollows; 1.It was playing together dairy. 2.It was to propose the next play charms interest. 3.It was judged that it makes it play more pleasantry.}, pages = {31--40}, title = {遊びの仲間入りにおける受容の要因分析}, volume = {30}, year = {2013}, yomi = {シマダ, トモカズ and タナカ, ヒロシ} }