WEKO3
アイテム
離島生徒の学力向上のための新たな挑戦 : 5年間の支援事業を通して
https://doi.org/10.51073/14775
https://doi.org/10.51073/14775ca3362b2-dec4-4ab4-85c8-c7866c9fe734
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | デフォルトアイテムタイプ(フル)(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-05-13 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 離島生徒の学力向上のための新たな挑戦 : 5年間の支援事業を通して | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A New Challenge for Improving the Acadenic Ability of Students' on an Isolated Island : Through A Five Years' Support Project | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
作成者 |
軸丸, 勇士
× 軸丸, 勇士
|
|||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題 | 生徒 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題 | junior school students | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題 | 大学生 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題 | university students | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題 | 学習支援 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題 | supporting junior high school students in their studies | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題 | 循環 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題 | circulation | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題 | 人材育成 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題 | training people | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述 | 姫島村は1島1村から成る大分県では唯一の村である。その村教委と中学校は生徒の学力向上のために「夏休みふれあい学習会」と名付けた支援事業を5年前から夏期休暇中の1週間連続して行ってきた。それを担当したのは大分大学の学生と筆者であり、島に泊まり込んでの実施であった。この事業に当時生徒として参加し、現在大学生となった者がその良さを実感して自ら支援者(チューター)となって後輩である中学生の学習支援を大分大生と一緒に始めている。ここでは5年間の取り組みを紹介し、新たに始まった循環型人材育成の方法と今後の展望について述べる。Himeshima is one of the isolated islands in Oita Prefecture. For the past five tears, they have been continuously carrying out projects for improving the academic ability of students' for one week in the summer holidays at Himeshima Junior High School, the only Junior High School established by the village. It was the students of Oita University who first supported the project.The students who took part in the programs when they were junior high school students, being now university students, will start to support their new junior high school students in studies as volunteers (tutors)in 2008. In this paper, we introduce the new projects for the last five years and describe the way of training people as a cyclical process and our vision for the future. | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 大分大学生涯学習教育研究センター | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
日付 | ||||||||||||
日付 | 2008-03-01 | |||||||||||
日付タイプ | Issued | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
識別子 | ||||||||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/10559/14775 | |||||||||||
識別子タイプ | HDL | |||||||||||
識別子 | ||||||||||||
識別子 | https://doi.org/10.51073/14775 | |||||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.51073/14775 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
関連情報 | ||||||||||||
識別子タイプ | NCID | |||||||||||
関連識別子 | AA11552605 | |||||||||||
収録物名 | ||||||||||||
収録物名 | 生涯学習教育研究センター紀要 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
巻 | ||||||||||||
巻 | 8 | |||||||||||
開始ページ | ||||||||||||
開始ページ | 23 | |||||||||||
終了ページ | ||||||||||||
終了ページ | 40 |