ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 大分大学経済論集
  3. 70巻
  4. 3-4号
  1. 部局別インデックス
  2. 経済学部・経済学研究科

Towards the Virtuous Cycle : Improving English Ability Through a Focused Understanding and Enhancement of Teacher Training, Motivation and Self-Efficacy

https://doi.org/10.51073/16483
https://doi.org/10.51073/16483
951b5d3a-78af-4e01-9c65-83c1ccc61d1c
名前 / ファイル ライセンス アクション
keiron-70-2-03.pdf keiron-70-2-03.pdf
Item type デフォルトアイテムタイプ(フル)(1)
公開日 2019-01-08
タイトル
タイトル Towards the Virtuous Cycle : Improving English Ability Through a Focused Understanding and Enhancement of Teacher Training, Motivation and Self-Efficacy
言語 en
作成者 White, Chris

× White, Chris

en White, Chris

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題 Teachers
主題
言語 en
主題 Education
主題
言語 en
主題 English
主題
言語 en
主題 Motivation
主題
言語 en
主題 Self-efficacy
主題
言語 en
主題 Training
内容記述
内容記述 This paper discusses the shifting attitudes towards best practices in (English)language learning policy in Japan and what, (if any), are the effects of those ideals on Non-native English speaking teachers (NNESTs) and their ability to implement said changes to the Course of Study (CoS). Looking through the lens of teacher identity, that is, how teachers view their ideal L2 self (Dörnyei 2010), teachersʼ ability to achieve pedagogical reform and realize selftransformation will be discussed. Given that a significant gap has(and still does)exist between the CoS as a plan and as a lived experience in the classroom(Aoki 2004; Connelly & Clandinin 1988), it is in the collective best interest of Japanese Ministry officials to more fully understand not only the needs of the learners but also the needs of the language teachers tasked with implementing the reforms. Taking a look at the demands placed on NNESTs, this paper will investigate the effects on, and importance of teacher motivation, and selfefficacy in curriculum implementation and on work-life balance. Moreover, this paper will explore educational practicum considerations, in-service training procedures, as well as the JET Programme and suggest how they can be improved in order to enhance NNEST self-confidence in the classroom and increase the efficacy of recent educational reforms.
言語 en
出版者
出版者 大分大学経済学会
言語 ja
日付
日付 2018-11-01
日付タイプ Issued
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
識別子
識別子 http://hdl.handle.net/10559/16483
識別子タイプ HDL
識別子
識別子 https://doi.org/10.51073/16483
識別子タイプ DOI
ID登録
ID登録 10.51073/16483
ID登録タイプ JaLC
関連情報
識別子タイプ NCID
関連識別子 AN00027296
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04740157
収録物名
収録物名 大分大学経済論集
言語 ja
巻
巻 70
号
号 3-4
開始ページ
開始ページ 127
終了ページ
終了ページ 153
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-05 04:14:20.918732
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3